lørdag 15. september 2012

Progresjon moccavegg og litt tankespinn


Små forandringer er i ferd med å skje på den moccabrune veggen i stua. Her kommer en sniktitt. Da jeg hadde malt det runde bordet (innlegg her), m å t t e det skje noe mere. Det ene fører det andre med seg, ikke sant. Nøyaktig derfor er jeg fascinert av interiør. Jeg liker forandringer. Hva skjer med miljøet og uttrykket? Hva skaper vårt hjem akkurat nå? A k k u r a t   n å , er viktig! Vi er i endring hele livet, nye faser kommer og med det behovet for forandring. Når jeg prater med folk som er litt utenforstående til denne sære interessen, tror de ofte det hele handler om å følge en stil eller om å anskaffe nye materialistiske ting. Jeg skal ikke påstå at jeg aldri har blitt glad for ulike kjøp opp igjennom, men den gleden har vært like stor (om ikke også større) når jeg har laget noe selv for en slikk og en ingenting. Slik som denne veggen og mye annet rart jeg har gjort tidligere. For meg handler det overhodet ikke om å kjøre en stil slavisk. Jeg foretrekker personlighet, lek og frihet. Det kjedeligste jeg vet er sånne myter om ting som ikke passer sammen. Det finnes nok alvor etter min mening. Slettes ikke revolusjonerende tanker, men de er i allefall mine egne. Her i huset har vi nå tre nybada barn, to av dem i drømmeland. Den tredje skal rangle på storebrors vis og se "Skal vi danse" med mamsen. Ha en fin lørdag du også!

10 kommentarer:

  1. Så otroligt snyggt med lampan och hornet!!! Är sugen på att måla ett älghorn turkost och hänga i vär svarta funkisstuga. En "nudlampa" skulle sitta fint där med. Tack för underbar inspiration!

    SvarSlett
  2. Nydelige detaljer. Forandring er alltid kjekt. Og å finne glede over ting, er jo en bra ting det også. Jeg kan bli like glad for noe jeg finner på loppemarked eller noe jeg lager selv, som en dyr designlampe.

    SvarSlett
  3. Oh, gevir med lys i slikt liker jeg!! Jeg har en annen variant, men må si din var mye røffere og tøffere altså!! ;)
    http://3.bp.blogspot.com/_S-t3D151i70/TO_Hi02sv0I/AAAAAAAACjY/SsfFmDqFdDg/s1600/IMG_4493.jpg

    SvarSlett
  4. Helt enig med deg....det skal være personlighet,lek og kreativitet....:)
    fin kveld!

    SvarSlett
  5. Det er så sant det du skriver.. et hjem blir til etter hvert, smak og farger :)Liker det du viser, hos meg begynner fersken å skride frem på stua . Lekker farge :)

    SvarSlett
  6. Enig med det du skriver. Deilig å ikke måtte følge noen regler, alt kan passe, bare man liker det selv :-)

    SvarSlett
  7. Dette innlegget likte jeg veldig godt! Jeg har også prøvd å sette ord på hvorfor det er så morsomt å endre på ting i huset. Det er jo ikke *for å følge med på trendene*, samtidig som det (i alle fall for meg) er vanskelig å unngå å la seg påvirke av dem. Det er ikke lenge siden jeg tenkte at jeg ikke kunne leve uten masse, masse farger, men når vi nå har flyttet inn i nytt hus, kan jeg ikke få nok av grått, hvitt, svart, naturfarger. Kanskje rart, kanskje helt naturlig. Fordi vi endrer oss. Forandring skjer. Og det er jo naturlig at det som er rundt oss påvirkes av det som er inni oss? :)

    SvarSlett
  8. Fantastisk innlegg! Eg er så enig med deg!! Lage, leke, ironisere over " "interiørregler" - løvv it!! Joda, ein blir glad av å skaffe seg fine ting - men gleda over å lage ting ein blir fornøyd med heilt sjølv - det gir FLYT, det!

    Kjenner eg blir glad av å lese gjennom dei siste innlegga dine òg! Har ikkje hatt så mykje bloggelesetid i det siste, så er lite oppdatert... Fine bilder du viser!

    Klemklem

    SvarSlett
  9. Nydelig innlegg - fint å se noen sette ord på de tingene der. Interiør for meg dreier seg om å skape mye ut av lite - nytt ut av gammelt, og å skape sin egen stil i det hjemmet man skal bo i. Kjenner jeg fort ser meg blind på "pene bilder" - og glemmer at de fleste bloggene er fra levende hjem (i allefall innbiller jeg meg det).

    Takk :)

    SvarSlett