fredag 1. juni 2012

oliventre i sluddbyger

Nå har jeg gjort det igjen. Flere år siden sist men i dag kunne jeg ikke lenger stå i mot. Jeg prøver meg på nok et oliventre, enda så skeptiske de er til det midtnorske klimaet. De er jo så utrolig fine. Noen som har tips til hvordan gjøre trønder av et oliventre tro? Flere som er skeptisk til været foresten. I dag hadde vi sludd og snø på vei til barnehagen. En liten glipp selvfølgelig. I morgen blir det andre boller. Det må det. Ærlig talt. Hvis ikke har vi i allefall middelhavsstemning inne. God helg da du!

7 kommentarer:

  1. Oliventrærne er så utrolig fine, og jeg har også nettopp vært og investert i et nytt et. Tror jeg må følge nøye med her om noen har fine tips til hvordan beholde dem lenge i Trøndelag, for det har vel ikke akkurat vært tropisk her i det siste ;)
    Ha ei fin helg!!
    Klem

    SvarSlett
  2. Som morsomt at du også har puttet ditt oliventre i knall rosa potte ;)
    Det har jeg også -herlig!
    Jeg er ingen kløpper på å holde de i live jeg heller, men ett overvintret og ett gjorde ikke.
    Så spandert ett nytt i år igjen!
    Lykke til med treet og nyt det så lenge det varer hi, hi.

    Har forresten kost meg med de siste innleggene dine.
    Tiden har ikke strukket til bloggrunder, så nå tar jeg igjen alt det tapte ;)

    God helg!
    Klem May Helen

    SvarSlett
  3. Oliventrær er så fint, så man kan jo ikke gi seg. Jeg har tatt knekken på flere oliventrær jeg også. Før jul kjøpte jeg et nytt, det mistet ganske kjapt nesten alle blader. Og har sett ganske begredelig ut i flere måneder nå. Nå har det stått ute i ca en måned, og jeg har husket på å vanne det, og faktisk ser det ut til at det kommer nye blader nå! Jippi! (Oliventrær tåler vel litt kulde, tror jeg?) Jeg har hørt (fra usikre kilder) at det kan være lurt å potte om et oliventre, så det får større potte, og gjødsle. Det gjelder vel egentlig kanskje alle planter :-). Har tenkt lenge at jeg skulle følge det rådet, men har ikke kommet så langt foreløpig. Lykke til med oliventreet! Det ser superfint ut i forhold til mitt. Og så fint det ser ut til å bli i hagen deres! God helg. Klem fra Anne.

    SvarSlett
  4. stunningly beautiful!

    smiles and happy weekend to you.

    michele

    SvarSlett
  5. Hej! Jag gillar verkligen den prickiga kudden. Vart har du köpt det tyget om man får fråga? Tack för svar.

    Ha en finfin helg!

    KRAM! Petra

    SvarSlett
  6. Så deilige bilder du tar,
    blir så glad..
    : )
    Oliventre er nydelig,
    gi meg beskjed hvis du knekker koden!

    GOD helg til deg!

    Klemmer,
    Maria.

    SvarSlett
  7. Lykke til med oliventreet. Det er jo så fint, og skikkelig kult med den rosa blomsterpotta! Ikke gi deg :-)

    SvarSlett