onsdag 9. mai 2012

Natur

Dette bildet henger snart på veggen. Tatt av undertegnede på vei opp til Galdhøpiggen for noen år tilbake. Storslått natur selvfølgelig, men det jeg husker aller best er stillheten. Naturlig stillhet.

Nygammel bok på typografi fra Fretex ble min for 35 kroner her om dagen. Mye fint å se. Jeg er i hagemodus for tiden og øyet trekkes mot alt som har med natur å gjøre. Vi river gamle giftige plattinger og skur. Nytt settes opp som passer bedre til små barneføtter. Grus skal bestilles til fine små stier og bed. Vi raker og luker til den store gullmedalje. Hagekunnskapen er slettes ikke stor, men det er vi iferd med å gjøre noe med. Jeg heller nok til kategorien vintergrønt stilmessig, men noe blomster skal få plass også. Kanskje blir det noen innlegg fra hagen her etterhvert. Fortsatt fin onsdag.


7 kommentarer:

  1. Deilig bilde med påminnelse om stillheten!

    Jeg ligger faktisk også og planlegger hagen. Som vi har hatt i 3 år. Tidligere eier var leder i hagelaget- og plantet alt for mye i de 4 bedene spør du meg. Jeg har ikke grønne fingre. Og ønsker meg ny hekk inn mot naboens grusomme hage, ny grus i innkjørselen og et enkelt steinbed. Del gjerne tips om bøker eller annet lurt. I år må det skje!

    SvarSlett
  2. Flott bilde fra den norske fjellheimen! Det er deilig at det går mot hagetider her nå, bare varmen kommer tilbake! :)

    SvarSlett
  3. det var noen herlige bilder!!
    og så fin fin typografibok:)
    hagemodus her også, vi har kastet inn hånkle for lengst når det gjelder grønt, her er det betong og urner som gjelder i år!
    fin onsdag til deg!
    klem

    SvarSlett
  4. Vakkert og innspirerende!

    SvarSlett
  5. Den boka så fin ut!! Spennende med prosjekt hage da. Jeg skulle så gjerne ønske jeg hadde grønne fingrer... men :) Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  6. Nydeleg bilde du har tatt!!!...ser heilt fantastisk ut!!:)) Ha ein fiin kveld!

    SvarSlett
  7. flott bilde som sikkert gjør seg i stort format
    og så ekstra kjekt når man forbinder noe med det
    hent igjen den deilige stillheten når du ser på bildet ditt på veggen.
    stillhet kan være nydelig godt for helsa!

    den boka så også flott ut. typografi er gøy.

    fin ukestart til deg
    beste hilsener fra
    Åpent hus

    SvarSlett