tirsdag 29. mai 2012

En hagestart

Vi jobber litt i hagen for tiden. Tror ikke det har vært gjort noe her siden rundt 1960. Litt å ta tak i med andre ord. Jeg savnet noen linjer og litt symmmetri. Vi har rensket opp rundt huset. Laget grusganger. Snekret trapper som er fine for små og korte barneføtter.

Vi har erstattet gammelt og slitt treverk med nytt i platting. Så herlig for små og pynteglade jenter. Nå står terassen for tur.

Jeg liker denne blandingen av materialer. I dette forholdet. Mest tre og grus. Litt gress. Grusen ser gjørmete ut på bildet. Hadde ikke tid til å vente på regnværet før bildene ble tatt. Naturstein, ispedd litt hvit marmorstein på toppen. Skal prøve meg på oversiktsbilder når tiden er inne.

Det spirer og gror. Vi klipper, steller og pusler. Og nyter.

Familiens lille krøllebølle. Han plukker de fineste blomstene til mamma. Men de gjør seg godt i vase på spisebordet også.

10 kommentarer:

  1. Oi så flinke dere har vært. Dere har virkelig stått på. Her er det også mye som må gjøres ute, men vi tar det litt etter litt! Skulle gjerne harr slike tre som du har i hagen. Liten tomt setter en stopper for det...

    SvarSlett
  2. Så kjekt det høyres ut med å planlegge ein hage! Og i desse fine sommarsdagane - så heldige me er!
    Her er det skulestreik frå imorgon av, så imorgon blir det iallefall heimedag på oss her! Satsar på godver - både ute og inne:-)¨

    Klem

    SvarSlett
  3. Flotte bilder! Det er kjekt med hage, vi holder og på ute i hagen nå-vi aner ikke helt hva vi gjør, men prøver oss frem. Jeg er også glad i grus og tre. Men med ca 1 mål plen, så blir det mest grønt,hehe. Gleder meg til å se resultatet av hagen din:)

    SvarSlett
  4. Så flott! Og for en fin prinsesse og krølletopp også. Nå er det blitt kaldere igjen. men snart må vel sommeren komme tilbake. Nadja

    SvarSlett
  5. Her har vi ventet på nye impulser fra din blogg. Ni dager.. Men verdt å vente på! Går det an å formidle slike betagende bilder, akkopagnert av ord og fraser som understreker skjønnheten i bildene dine... uten å være en sann og ekte kunstner? Credo di no.
    Takk for at du ER! Takk, også, for at du vil dele med oss ditt vakre og inspirerende univers!
    Hilsen Bolette

    SvarSlett
  6. For noen fine bilder du deler! Ser ut som om dere har vært kjempeflinke!! Her venter vi på at utbygger skal ferdigstille utearealene. Smått frustrerende når det skulle ha vært ferdig i fjor, menmen! Klem

    SvarSlett
  7. Varme fine bilder! Her jobbe vi ute også! Gleder meg til å bli ferde før vi få besøk av mormor fra Colombia.

    Ha en fin dag,
    Vicky

    SvarSlett
  8. Herlige bilder lillesøster. Jeg er sikker på at det blir kjempefint til slutt , dere er flinke . Klem

    SvarSlett
  9. Oppdaget bloggen din nå (treg som jeg er...) OG må bare si at jeg syns den er helt super! Masse, masse fine bilder og inspirasjon. Nå skal jeg kose meg videre her inne hos deg...og vips, så havnet du (så klart) på min bloggliste!! Gode ønsker fra Bente

    SvarSlett
  10. Beautiful pictures!!! Have a great day!

    SvarSlett