tirsdag 3. april 2012

Liten værhistorie

DAG 1 // Vi nyter vårens varmende sol og har vaffelfest i bakhagen. Snubler over krokus og løvetann på vår vei. Det rakes og lukes. Vesla lærer seg nesten å sykle uten støttehjul. 



SÅ kom disse rullende inn på ettermiddag og kveld.

DAG 2 // Vi våkner opp til dette! Kong Vinters siste (tør vi håpe) ånedrag. Nå har vi endelig kommet over sjokket og har funnet frem ski og akebrett igjen. Vi har til og med prøvd å sykle i snøen. Det gikk som forventet. Og det snør fortsatt. I morgen planlegges en lengre skitur. Tror det kan bli bra jeg!

9 kommentarer:

  1. OJ!!! En spennende værhistorie, hihi!! Litt av noen kontraster!!

    SvarSlett
  2. Jeg ser snøvær i mange blogger nå, og det er rart å se for oss som (nesten) har sommer! Ha ei fin påske!

    SvarSlett
  3. Kos dere på skiturer,koselig det og..
    klemklem

    SvarSlett
  4. Elsker krokuser :) Håper også at dette er vinterens siste åndedrag, for jeg er klar for vår og spiring i nyhagen vår :)
    Håper du får en fantastisk påske.

    Monica;)

    SvarSlett
  5. Været ER merkelig for tiden ja! Her var det strålende sol, regn og snø om hverandre i går.Har ikke vært så mye snø her, har ikke stått på ski i vinter..Så nyt det litt til;)

    God påske!

    SvarSlett
  6. *fra det ene til det andre, liksom;) artig! vi kan fortsatt gå tørrskodd her nede, men vi er ikke helt trygge for snø vi heller, tror jeg! men selv om det er sol her, så er det kaldt, kan jeg forsikre deg! finfin påske til dere* vigdis

    SvarSlett
  7. Oi, så mye snø!!! Heldigvis, har det ikke kommet så mye her. Men prata med ei dame fra trøndelag på jobb i dag som sa: æ drokne i sne : ) Håper dere får ei riktig fin påske!! KLEM.

    SvarSlett
  8. Det er helt vilt.. Her har det snødd konstant(nesten) i 3 dager nå..
    Jeg deler din værfortvilelse og løsning.. Vi drar på hytta og går på ski istedenfor å drømme om å spyle platter og hagemøbler her hjemme :)

    God påske til deg og dine, så håper jeg at vi får vår, vi også snart!

    klem

    SvarSlett
  9. Haha, samme her! Da jeg syklet (!) på jobb i går var det strålende solskinn og solbriller på. Da vi skulle hjem igjen var det full snøstorm og jeg var både våt og kalv før jeg kom meg inn døra hjemme. Nå har vi nesten en halv meter snø igjen!

    Den nordnorske våren ass :)

    SvarSlett