søndag 12. februar 2012

Tekanne med potensiale

Denne tekannen fant jeg på et av høstens siste loppis. Den manglet en liten del på lokket (jeg aner ikke hva som er borte eller hvordan den egentlig skulle ha sett ut), men hadde ikke problemer med å se potensialet i denne kannen. Jeg liker godt engelsk keramikk av denne ujålete sorten. Vokset nylontråd, noen perler og en knapp var det som skulle til for å gi den en nytt liv her hos oss (knappen ble brukt på innsiden av lokket som motfeste foresten).

Gult og turkis er fortsatt en stor favoritt kjenner jeg. Perler fra Søstrene Grene.

Klar til frokost! Smørkoppen foran på dette bildet er av lignenede keramikk, også engelsk. Den har jeg arvet av farmoren til en god veninne. Den morsomme brødposen på bildet fikk jeg av en annen veninne som er en skikkelig racer på symaskin (kommer tilbake til henne ved en senere anledning). Hurra for gode venner altså! Og så et stort hurra for alle mammaene der ute, håper dere får en fin dag med de nærmeste!

11 kommentarer:

  1. Hei på deg!!
    Så stilig og kreativt da!! Det ble jo skikkelig fint:-))

    Hurra for morsdagen!!!

    Klem

    SvarSlett
  2. Wow, dette var fint, ha en fin søndag videre, klem Wilhelmine

    SvarSlett
  3. Hej! Superfin idé. Gillar din blogg. Mvh Petra

    SvarSlett
  4. ah... superfin ide og utførelse, som vanleg:-) God morsdag til deg og!

    Klem

    SvarSlett
  5. Det ble skikkelig stilig! Så kreativ du er. Og den brødposen var bare herlig :)

    Takk for gratulasjonen på bloggen min! :)
    Og tillykke med morsdagen!

    SvarSlett
  6. Hei
    Sender deg en liten oppfordring fra bloggen min :) Håper å høre fra deg :)

    http://petitchoux.blogspot.com/2012/02/bloggtreff-i-trondheim.html

    Klem AC

    SvarSlett
  7. Veldig fint ble det! Ingen har sånn kanne som du:)

    SvarSlett