torsdag 9. februar 2012

Detaljer i den store sammenhengen

I dag byr jeg på kjøkkendetaljer. Misliker egentlig moralisering og pekefinger høyt hevet, men denne rare lille plansjen i tre måtte jeg bare ha med meg hjem en dag jeg var i byen. Fine ord å huske når tredjemann på rad får omgangssyken etter måneder med ørebetennelser, eller når den samme lillebror kaster maten illsint i gulvet av en eller annen grunn (sikkert god grunn), eller når Vesla insisterer på å ha på seg samme prinsessekjole som i går (og dagen før) og nekter å høre på moderlig visvas om at den er full av ketchup fra gårsdagens middag...osv, osv. Get the picture? Jeg er foresten så heldig å ha en storesøster som er flink til å minne meg på essensen i disse ordene også (tusen takk, søs). Det er utrolig lett å glemme de små og viktige opplevelsene i den travle hverdagen. Opp på veggen skal min lille påminnelse. Ser du foresten at den berømte taklista (som jeg har et inntrykk av at alle hjem har en utgave av) mangler over vinduet da? Jeg har hørt rykter om at denne obligatoriske taklista ikke kommer opp før huset skal selges igjen. Det kan ta litt tid med andre ord! Ah well...noen detaljer er slettes ikke viktige, eller?!

19 kommentarer:

  1. Heisan og god formiddag
    Jeg elsker disse ordene og har akkurat samme plate stående framme. Jeg må se på dem når Gutta Boys krangler, når jeg gisper etter pusten der vi hiver oss i full fart i bilen litt sene til fotballtreningen og når gutta tråkker inn på hvitt gulv med sølete støvler. En dag VET jeg at jeg vil savne dette noe helt forferdelig og skulle gjort alt for å skru tiden tilbake. Det er NÅ det er liv og røre i huset og jeg fremdeles kan få en stor "liten" gutt opp på fanget og det vil jeg nyte for alt det er verdt.
    Dette er den beste tiden i livet tenker jeg ofte.
    Så vi klorer oss fast til nuet og nyter dagene! Glad dag til deg!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Så enig, det er de små tingene som faktisk er de store.. Bare ikke så lett å se bestandig i "hverdagskaoset"..:) Og for noen fantastiske bilder!! Utrolig flott kjøkken, med herlige detaljer, falt skikkelig for mannen på gardina, hihi Ja, alt er jo superfint!!

    Ha en flott torsdag, snart er det helg!!!:)

    SvarSlett
  3. Jeg blir alltid like imponert over ditt fine hjem :) Det er så stilig!! Her har vi faktisk fått på plass listene, men det er bare fordi det var svigerfar som gjorde den jobben :p De mangler et strøk med maling, men jøje meg for et tiltak å begynne med. Vi får se til sommeren :) Ha en fin dag!!

    SvarSlett
  4. Fine detaljer:-)
    sette pris på det lille i hverdagen er vel noe vi alle kan bli flinkere til, eg øve meg iallefall:-)
    ha ein fin dag

    SvarSlett
  5. Nej hvor er den fin det citat.. er det en du kan hjælpe med at skaffe til mig, jeg må da eje sådan en..
    Kh Camilla
    Http://celinas-verden.blogspot.com

    SvarSlett
  6. Vilket underbart fint kök!

    SvarSlett
  7. oi oi... jeg elsker alt ved bildene,
    for et herlig kjøkken! SUper-rått : )

    Smil & god torsdag til deg.

    Klem.

    SvarSlett
  8. Fine ord, godt å få en påminnelse ja! Herlige bilder og! Liker kjøkkenet! Har give-away på gang hos meg, bli med da vel :)

    SvarSlett
  9. Fine ord, elsker bildene du tar, flotte øyeblikk av et flott hus du klarer å knipse. Koser meg virkelig med bloggen din. Ønsker lillemann i huset god bedring. Nå har han vært syk lenge stakkar og på tide at slipper flere runder nå.

    SvarSlett
  10. Fantastisk kjøkken, elsker elsker elsker det! Går med kjøkkentanker selv nå, og vurderer benkeplatefarger. Må si det er lekkert med hvitt, er bare så redd for at kattehåra fra de tre sorte kattene mine skal irritere vettet av meg... :-)

    SvarSlett
  11. Hei fine du!

    Ja, jammen kan det være greit å minnes på at vi egentlig har det veldig godt når livet er litt småbarnskaotisk. Her begynner vi også å ane en liten spire treårstrass hos toåringen vår. En dag liker hun kylling, andre ganger havner det i gulvet med et hyl. Og det er en eviglang kamp å kle på og skifte bleie på Anna som er ti måneder. Tålmodigheten settes på prøve hver eneste dag, og da kan man trenge noen påminnelser om at vi en vakker dag helt sikkert vil savne all denne galskapen;)

    Også et lite spørsmål: vi er helt isluttfasen med å bestemme hvordan badene våre skal se ut. Jeg har så utrolig lyst på rullestein i dusjen, men vi blir frarådet dette hvorhen vi går. Hva er dine erfaringer med dette? For du har det i dusjen sant?

    Ønsker deg en super torsdagskveld!

    Klemmer fra Marthe

    SvarSlett
  12. Jeg er som deg og liker heller ikke slike moraliseringsordtak, men av og til må det til.
    Utrolig fine detaljer og for et flott kjøkken dere har. Digger stilen din og de nye lampene var utrolig kule!

    SvarSlett
  13. Ha så ikke den manglende listen før DU gjorde mæ oppmerksom på den;) fine ord og fint hjem:)

    SvarSlett
  14. Akk ja, det er fryktelig fort gjort å ikke se viktigheten i de små tingene.
    De små tingene hos deg er derimot ikke så lett å glemme. For vakre til det. Digger de gule detaljene :)
    God helg til dere!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  15. er det lov å spørre hvor skiltet er kjøpt?Vil ha!:)

    Mvh Julie

    SvarSlett
  16. Hei - ja, man trenger en slik påminning en gang i mellom - her hjemme er det store jenter og dermed andre utfordringer ...:)

    Syns dere har det så fint - og liker så utrolig godt den lyssettingen dere har over kjøkkenbenken med de "skrivebordslampene" !

    Og du - bare herm i vei med rilleputer - jeg har bare omgjort lett på en oppskrift fra garnstudio.no.

    God søndag til deg:)

    SvarSlett
  17. Skiltet kjøpte jeg på Cornelias Hus i Trondheim. Kanskje den ligger i nettbutikken, gå inn her http://corneliashus.blogspot.com/

    SvarSlett
  18. Fint med slike påminnelser!
    Flotte bilder av lekre kjøkkendetaljer:)

    Ønsker deg en fortsatt fiiin søndag!

    SvarSlett
  19. Sanne ord! Nydleig blogg og fantastiske bilder du tar!

    Myyye inspirasjon!

    Kari

    SvarSlett