mandag 16. januar 2012

Det var en gang...



Om en (god) stund, vil vi mimre tilbake og huske på hvordan det var å leve uten en praktisk gang. Den står som neste prosjekt ut her i huset. Vi planlegger nytt inngangsparti med en lys og rommelig inngang. Imens gjør vi det beste ut av det vi har. Det gule, bølgete sidevinduet(dere vet sånn alle hus hadde på tidlig 80-tall) ble bittelitt modernisert med stripete stoff fra IKEA. Den mørke inngangsdøra i mahogny ble ivrig malt turkis i høst. Samtidig med tak og vegger. Gulbrun furu var himla gøy å male vekk! Har endelig fått oss en målestasjon for ungene også. Den lagde jeg selv av et målebånd, stiftet til veggen. Enkelt og greit. Mandag og ny uke, måtte den bli fin for deg som er innom!

9 kommentarer:

  1. liker gangen deres, spesielt den turkise døra:), men spennende med ny, herlig å få større plass.
    Badet under var kanonlekkert:)
    Fin uke til deg også
    Klem Hilde

    SvarSlett
  2. Så super fint der er blevet. Skøn ide med målebåndet

    SvarSlett
  3. Genial målestasjon! Den tror jeg rett og slett jeg skal kopiere :)

    Ha en fin uke :)

    SvarSlett
  4. Synes gangen deres var fin jeg! Men jeg skjønner ønsket om at gangen skal være praktisk og romslig. :) Å ha målestasjon laget av et enkelt målebånd var jo bare genialt, og jeg lurer på om den kanskje må kopieres. ;)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  5. Høres ut som en tro kopi av gangen til foreldrene mine, både når det gjelder døra og det gule sidevinduet! ;)
    Turkis dør og stripete stoff gjorde seg ihvertfall veldig! :) Må være herlig å male bort furuveggene, men mye jobb også...? Ellers synes jeg det ser ut som dere har en ganske romslig gang jeg, som dere har fått mye ut av, men det er kanskje jeg som ikke har vært for bortskjemt med for mye gangplass;) Gleder meg til å følge med på det neste prosjektet uansett:)

    Klem Sissel:)

    SvarSlett
  6. Men så lyst og rent... deilig og friskt!

    Lykke til med en mer praktisk hverdag, det kan trenges her også;)

    SvarSlett
  7. Det var en fin gang! :) Lur målestasjon. Vi har målestasjon i huset etter besteforeldrene mine, og det er fortsatt like moro. Der er det mange navn og datoer merket på. Fra mange år tilbake. :)

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  8. jeg ser livlig for meg hvordan det var før du fiksa opp gangen..! :)
    dette kan man vel leve med ei stund?
    koselig med knagger der småsekkene får henge.

    god uke til deg også
    beste hilsner
    fra
    Åpent^hus

    SvarSlett
  9. jeg falt helt for den døren..... sukk. Syns dere har en nyydelig gang ;)

    SvarSlett