tirsdag 8. november 2011

Ord som bilder






Brody Neuenschwander. Kunstner og kalligraf. En av mine absolutte favoritter og inspirasjonskilder. Teksturer, historie, ord, kalligrafi, former og farger. Alt sammen så spennende kommponert. Lag på lag. Kjenner du til "The Pillow Book" av Peter Greenaway kanskje? Dette er mannen bak kalligrafien i denne filmen. En opplevelse. En gang var jeg så heldig og få delta på et dagskurs med denne kunstneren. Stas. Frister til gjentakelse. Jeg har vært frimodig og lånt noen bilder med link til nettstedet hans. For all del, gå inn HER og absorber!

3 kommentarer:

  1. Hei og god kveld!
    Herlig veggpynt jeg gjerne hadde hengt opp på mine vegger!
    Vi handlet en del kalligrafi-veggpynt, da vi var i Beijing sommeren 2000. Dessverre har vi ikke foreløpig funnet plass til dem.
    Ha en koselig kveld!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Knallfine bilder. De likte jeg godt! Og jeg får vel la vær å hive rosene jeg har laget siden du sier det :)

    SvarSlett