mandag 14. november 2011

Frost og jul i sikte


Hjemmeheklet lampeskjerm på glassfot fra billigkroken til IKEA. Spennende kontraster synes jeg. Reinsdyr fra samme sted. Frossne nyper fra tur til lekeplassen på lørdags formidag. Ingen tvil om at jula sniker seg innpå oss. Med unger i huset er det mange forventninger til denne høytiden, allerede nå. Litt spennende og mystisk kanskje? Kan hende julepynten får små innslag av rødt hos oss i år. Det er noen år siden jeg var tilhenger av rød jul, men nå virker det forlokkende rent sammen med hvitt og naturfarger. Tradisjoner er blitt viktigere etter at barna kom. Ingen tvil om det. Hvilken farge har jula hos deg?

24 kommentarer:

  1. Hei!
    Så fin lampe! Jeg har leeenge tenkt å hekle en skjerm til vegglampene våre i stua, kanskje til helgen?
    Prøver å styre unna gull og sølv i jula, hadde mye av det før, men ellers er alt 'lov'. Det blir jo en del rødt, men juletrepynten får ungene lov til å bestemme helt selv.
    Fin dag til deg.
    Klem :-)

    SvarSlett
  2. Så herlig den lampe skjermen var!
    Her blir det hvitt, grått og en dæsj lilla ;)
    Enig angående barna og julen...
    Vi må skape tradisjoner ;)
    Klem May Helen

    SvarSlett
  3. Kjempefin lampeskjerm! Her i huset veit eg ikkje heilt kva farge jula får iår... Eg er jo ikkje tilhengar av å skifte frå år til år heller, liksom. Julepynten er den same, men små grep kan ein ta. Fin tid vi går inn i nå - likar så godt førjulstida!

    nydelege bilder!

    Klem

    SvarSlett
  4. Har også begynt på en strikkeskjerm, men det ble vel med begynnelsen.
    Og du, jeg tenker også leke med rødt i år! Egentlig ikke likt det så godt, men nå lokker tradisjoner mer og mer. Fine bilder som alltid.
    klem til deg.

    SvarSlett
  5. Ååå..så flott! Fine fine bilder:)
    Er enig i at julen blir mer tradisjonell etter at det kommer barn i hus. Men nisser i all slags fasonger og varianter klarer jeg bare ikke!
    Ha ha..Husker mannen fortalte hvor mange nisser de har telt i farmorens stue en jul..57!!

    SvarSlett
  6. så fin den lampe ble!
    I år som i fjor tenker jeg at det blir hvitt og rødt, litt sølv og litt natur.... Høres kanskje litt voldsomt ut, men tingene er enkle og rene og det liker jeg. Vil gjerne følge tradisjoner her vi også etter at det kom barn i huset :) Synes det er så koselig å hente fram julepynten og rydde bort den pynten vi har nå.

    SvarSlett
  7. Hei, så fine bilder, lampen var jo bare perfekt;) Ha en fin uke videre, klem fra W

    SvarSlett
  8. Hei, så fin lampen ble. Likte strikkeskjermen! Nydelige bilder også og herlig blogg du har!
    Klem Tonje

    SvarSlett
  9. rød hvitt og grå er mine julefarger, litt natur elementer og blomster :) så er det jul.

    SvarSlett
  10. Julen hos oss har all verdens farger:) Rødt har jeg ikke hatt i hus på noen år, men når begynner jeg å få sansen for fargen igjen. Men tradisjonelle nisser o.l. blir det ikke!

    SvarSlett
  11. Oi det der var skikkelig fint!!

    SvarSlett
  12. nyyyydelige bilder,
    som ALLTID!
    klem

    SvarSlett
  13. Så fine bilder, utrolig fint heklet lampeskjerm trekk :)
    julen hos meg blir nok hvit med innslag av natur, er ikke så glad i det røde. Så vi får se :p Er klar for julen her i leiligheten, og det har sniket seg opp 4 strikkede kuler på lerkekvisten på kjøkkenet :)

    god mandagskveld :)
    klem Mari

    SvarSlett
  14. Knallstilig lampe. Her i huset går jula mest i hvitt og sølv, med innslag av lilla.

    SvarSlett
  15. Jeg kjører mye av samme stil som Fargebarn, jeg er ikke sånn overbegeistret for rødt, men noen innslag er friskt og fint! På juletreet kjører vi det glade julekaos til glede for barna ;)

    SvarSlett
  16. Så bra det ble! Flink og kreativ er du:)

    SvarSlett
  17. Stilig kombinasjon på lampa! Blir nok litt rødt, sølv, hvitt og naturfarget her i år kan det se ut som....

    SvarSlett
  18. Den ble døkul!! Flinke du altså :)
    Reinsdyra fra ikea er i hus her og, syns de er så fine! Og jula er RØD i heimen her som vanlig ;) Trend eller ikke trend, der bryr jeg meg ikke så mye gitt ;)
    Nattaklem fra meg

    SvarSlett
  19. Ååå, for noen nydelige detaljer :)

    SvarSlett
  20. fineste lampen!
    og julefarger ja..hm!
    naturelementer & litt spedd med retro kanskje!?
    ja, de julekurvene er laget av gamle retrotapeter - digger dem :0)
    *smil herifra!

    SvarSlett
  21. hihi
    hva er det rundt om som ikke har vært prøvd i strikka variant nå?? :) artig.
    ok at jeg låner et strikk og vinterbær-bilde med deg?

    fin søndag til deg
    beste hilsner fra

    Åpent^hus

    SvarSlett
  22. jeg kommer ikke over denne lure idee. i dag kjøpte jeg en rosa hals som ble skjermpynt. for en liten stund....mannen likte den ikke noe særlig. den også.

    SvarSlett
  23. Love it! Så kule lampeskjermer, og nydelige kontraster.
    blir nok hvit grå og grønn jul her tror jeg.. natur i fokus, men det er fint med rødt også, bare det er en harmonisk rødfarge..hehe
    Vakker første søndag i advendt til deg:)

    SvarSlett