fredag 2. september 2011

Kjøkkengleder


Kokebok innkjøpt på salg i sommer. Fine, enkle oppskrifter og en art direction til å smile av. Det hjelper jo litt på motivasjonen til å gjøre noe ekstra ut av hverdagsmiddagen.

Saft suse altså! Må vise frem safta vi har laget, 6 flasker ble det. Saftkoker fikk vi i innflytningsgave i sommer (må jo ta litt ansvar med alle de bærbuskene i hagen!). Ingen hokuspokus å koke saft forresten, det var kjempegøy og skal absolutt gjentas neste sesong.

I dag skinner solen men høsten er kommet på flere måter. Denne uken har to av tre barn kjent på feber og forkjølelse. Nesten friskmeldte er de og nå er det snart helg! 

Måtte din bli fin.

11 kommentarer:

  1. Så flink du er som lager saft!!! ser ut som en morsom kokebok. Det er noe jeg sjelden leser men denne frister:-)

    SvarSlett
  2. Så ut som en herlig og litt annerledes kokebok :)
    God bedring til søte små. Vi har også jobbet med feber og hoste, men måtte helgen bli frisk og fin!

    God helg!
    klem!
    -Amalie

    SvarSlett
  3. Hihi! Så bra med en gjennomført annerledes kokebok - det trengs! ;) Det er vel ikke akkurat en nyskapende sjanger... Og så digg med saft! :)

    SvarSlett
  4. Den kokeboka så helt DEG ut!
    Og den safta vil jeg gjerne smake altså! Mmmmm...ingenting er som hjemmelaget saft :)
    Gleder meg til loppis i morra, og håper det blir markatur på søndag!!! Herligherlig :)
    Nattaklem fra meg

    SvarSlett
  5. Herleg og haustleg innlegg! Den kokeboka ser jo heilt herleg ut! Og safta di da!! Så flink du er!

    God helg til deg òg! Eg har tatt med gjengen på helgetur til mine foreldre i rogalandet. Så det blir ei herleg helg, kjenner eg på meg:-)

    Klem

    SvarSlett
  6. Kuuul bok! Som mønsteroholiker må jeg si at omslaget var 100% himmelsk. :D Jeg vil også ha saftkoker! Da kunne jeg gjort noe med all ripsen som er til overs i hagen. Det er rett og slett litt tøft å lage saft altså!

    SvarSlett
  7. Herlige bilder og nå kan du snart svinge deg rundt i fargrikt forkle også! Glad lørdag til deg. I dag skal jeg på Vestfolds største loppis, gleder meg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  8. Haha, fantastisk dagen-derpå kokebok! Gleder meg til denslags blir mer aktuelt i livet mitt igjen, det skal sies. Vaniljesaus har jeg imidlertid aldri forsøkt...

    Tusen takk for koselig beibihilsen! Fin helg til deg!

    SvarSlett
  9. Mmm, hjemmelaget saft! Ingenting som slår det. Vi hadde barnedåp for litt siden, og da stod hjemmelaget bjørkesaft, hylleblomstsaft og rabarbrasaft på drikkemenyen. Nesten som vinsmaking;)

    Nydelig helg til deg:)

    Varm klem

    SvarSlett
  10. Såg ut som en festlig kokebok. Og den safta såg kjempegod ut.

    SvarSlett
  11. Saft suse, så flinke dere er. Deilig ripssaft tenker jeg. Klem fra søstra.

    SvarSlett