mandag 8. august 2011

Vinn eller forsvinn?



En av diskusjonene her i huset akkurat nå handler om pipa vår. Den har fått seg en forsterkning under oppussingen for å kunne støtte en viktig bærebjelke i huset. Da vi rev av den gamle tapeten på den eldste delen av pipa, dukket det opp biter fra gamle aviser (Adressa). Det er altså en ny del og en gammel del med patina. Ganske sjarmerende i grunn og en herlig kontrast til nye vegger, gulv og etterhvert et nytt tak. Synes jeg. Det synes selvfølgelig ikke forskermannen. Han vil pusse/sparkle. Hva synes du, vinn eller forsvinn for den gamle murpussen? Beklager mørke og kornete bilder men jeg er en utålmodig sjel og hadde ikke tid til å vente på godt fotolys.

39 kommentarer:

  1. Vinn, definitivt!!! Syns det var heilt rått! Vente iallefall litt, så ein får tenkt seg skikkeleg om. Slik historie får ein ikkje tilbake om ein angrar..;-)

    Klem

    SvarSlett
  2. It's a keeper!!! Jeg garanterer at vi hadde hatt samme fordelingen her i heimen også :)
    Kul kontrast!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  3. hei!
    Spennende med slike funn i hjemmet. KOntrasten er flott til alt det nye. Om mursteinen blir renset og fugene fyllt på nytt så lakert ville hadde det vært stilig å beholdt murveggen synlig. Er min umiddelbare tanke.. I stua vår valgte vi å gå over pipe-veggen med en gammel marokansk teknikk kaldt Tadelakt. Man kan velge forskjellige fargetoner og resultatet blir noe helt anderledes. Glatt og steinete, med litt struktur og ja.. Dere brude skjekke det ut :D

    Uansett lykke til med valgets kval.. ikke bare bare :D Fint vet jeg det kommer til å bli tilslutt uansett ;)

    SvarSlett
  4. Når jeg ser disse fine bildene sier jeg "vinn". Det ser jo veldig lekkert ut! Men jeg vet at jeg nok hadde valgt "forsvinn" selv...

    SvarSlett
  5. Jeg holder med mannen din...
    Beklager det ;)
    Lykke til med valget!
    Klem May Helen

    SvarSlett
  6. ABSOLUTT en vinner!!
    Veggen var råstilig slik den er nå!

    SvarSlett
  7. Jätte fint ju! Låt vara som det är :-)

    SvarSlett
  8. Heisan!
    He,he.. synes jeg hører den diskusjonen... Jeg må nok si meg enig med deg og mindre arbeid er det også. Synes slike gamle veggklenodier er sjarmerende jeg.
    Tusen takk for søt kommentar til kjoleinnlegget!
    Glade dager til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  9. Vinn! !!! Den er jo fantastisk!

    SvarSlett
  10. Vinn vinn vinn!!! Når jeg så bildene, tenkte jeg; "er dette hos dere??" sååå kult :D
    Heldige du som har sånn kuul vegg!

    SvarSlett
  11. Hei!

    Å for et morsomt innlegg! Får vi låne bilder og spørre leserne på NIB om det samme?

    I tilfelle du har lyst trenger vi bilder som er hele og over 500 px bredt:)) HÅPER du har lyst:)))

    Solveig

    SvarSlett
  12. Jeg syns det var utrolig stilig. Hva med å ha det litt sånn så ser dere om dere blir mer enig?
    Jeg hadde sikkert ikke hatt det slik i lengden, men synes det er stilig og vågalt om dere gjør det :)
    Masse lykke til!

    SvarSlett
  13. råstilig vegg! jeg elsker den slik den er:)

    SvarSlett
  14. Veggen er fantastisk, la den være!

    Dere kan alltids gjøre noe med den siden, men nå bør den få være :)

    Keiserklem

    SvarSlett
  15. Veldig stilig! Og bildene er kjempeflotte! Jeg hadde nok malt, etterhvert! Men begge løsninger er jo fine på hver sin måte. Ha en fin tirsdag!
    Klem fra Anne

    SvarSlett
  16. for noen herlige bilder
    jeg skjønner forresten begge to godt,
    men det er vel litt synd å dekke til "historien" når den har kommet frem i lyset?
    I alle fall hvis begge kan leve med den?

    sommerhilsen fra Åpent hus

    SvarSlett
  17. Jeg synes forsvinn, men det er fordi umalt murpuss er vanskeligere å holde rent mtp fett som setter seg ol.

    Veldig koselig likevel da!

    SvarSlett
  18. Beholde, beholde, beholde! Det er jo råkult!! Og blir dere lei så kan dere jo bare sparkle og pusse da.. Ikke like lett å ombestemme seg den andre veien :)

    SvarSlett
  19. Så stilig og passer jo dere perfekt! Trodde først det var tapet :) Overtal forskermannen du ;)

    Elin

    SvarSlett
  20. Stilig vegg! It's a keeper! Blir spennende å se om NIB'erne får bestemme ;)
    Klem!

    SvarSlett
  21. hihi - det glemte jeg jo å skrive, litt vimsete:))

    norskeinteriorbloggere at gmail dot com

    Så herlig at du vil låne bort!!

    SvarSlett
  22. Jeg synes veggen var veldig fin og sjarmerende, ville garantert beholdt den :)

    SvarSlett
  23. Vinn vinn og ikke forsvinn! For en gave. Og stas med en bit historie i huset. Vi beholder trappa pussa og umalt, for da ser vi noe av det røde og mintgrønne som en gang var. Koselig det også. Men ikke alt behøver være gammelt. Stilig kontrast til alt det nye du sier dere har.
    Lykke til med diskusjonen.

    SvarSlett
  24. ÅÅÅ, det var knallfint, den må du bare beholde. Jeg var nylig på et hotel i Stockholm, Story hotel, de hadde laget slike vegger på rommene og i spisesalen, knallfint...klem Wilhelmine

    SvarSlett
  25. Hei (og takk for sist)!
    Ville beholdt pipa som den er, men kanskje vurdert en eller annen overflatebehandlign for å lette renhold/redusere støv.
    Ellers; fin blogg! Ligger herved som fast tab og vil bli sjekket jevnlig...

    SvarSlett
  26. å guri, så fint! Håper du bruker vetoretten på denne altså!

    SvarSlett
  27. great romm.
    I like the place


    hugs Conny

    SvarSlett
  28. Fantastisk gammel pipe! Den kan jo ikke dekkes til! Elsker det rustikke, og heldigvis gjør min mann også!

    SvarSlett
  29. VINN!!! Vi har en mur oppe i gangen vi brakk av murpussen på og fikk frem steinene og jeg ELSKER den!!!! Vinn vinn vinn!!

    SvarSlett
  30. Hvis man skal inngå et kompromiss så kunne du velge ut det fineste partiet på veggen, lage en ramme til det så det ble som et bilde, og så fornye resten av muren. *♥*

    SvarSlett
  31. Def. vinn - vinn - vinn! Så gøy :) Hanne

    SvarSlett
  32. vinn, vinn, vinn!!! det er superkult!

    lykke til med overtalelsen av nestsjefen!

    klem beate

    SvarSlett
  33. Behold!!! Det betyr jo ikke at du skal beholde til evig tid, så inngå kompromiss... behold i 1 år og ta opp spørsmålet igjen i August neste år for evt forlenging av kompromisset ;)

    SvarSlett
  34. Litt treg jeg, men det var først nå jeg var inn å kikket på norske interiør blogger. Og jeg sier helt klart VINN VINN!! Den ble en super herlig kontrast til det andre, Jeg digger det.

    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  35. Kjempestilig vegg! Det er en helt klart vinner!!!!!

    Ha en flott dag! )

    SvarSlett
  36. Absolutt en vinner! Det er slike spesielle detaljer man må beholde for å gjøre hjemmet mer unikt. Hadde det vært hos meg, ville jeg værtfall ikke gjort noe med det.

    SvarSlett
  37. Vinn! Ser ut til å være gamle aviser det er snakk om. Trøndelagsutstillingen:
    http://www.flickr.com/photos/trondheim_byarkiv/sets/72157621931337234/
    http://historier.no/index.php?option=com_sobi2&sobi2Task=sobi2Details&catid=520&sobi2Id=550&Itemid=305
    Har du vurdert å ramme inn hele delen med en tykk list?

    SvarSlett
  38. Så kult! Mannfolk har ikke peiling, du må jo beholde!:) Hadde jeg funnet en så fin mur som gjemte seg bak veggen til min skorstein hadde jeg garantert kranglet meg til å beholde den :)
    Kan jo ha den en stund, og om mannen fortsatt ikke liker den om et par måneder ta gipsplate over? Ha en liten prøve periode rett og slett:)

    SvarSlett