fredag 24. juni 2011

Kjøkken(1)


Bitteliten oppdatering på kjøkkenet. Dette er bilder tatt for en uke siden og fremdriften har siden det, vært stor her inne :-) Nytt gulv, nye vegger, nytt tak med dobble gipsplater for bedre brannsikkerhet og lyddemping. Det blir så luftig og fint. Vinduene skal også skiftes ut, men det blir et annet år ;-) Elsker dette gulvet. Hvis du(som meg)trodde at parkettgulv var ensbetydende med gul eik i trestav, ja da kan jeg glede deg med å fortelle at variasjonen og mulighetene er mye større enn det! Vi valgte et parkettgulv fra Tarkett i plank(altså én stav), det er robust, hvittet og børstet. Matt. Og helt nydelig. Det har en veldig naturlig glød som falt i smak hos oss. Vi vurderte furuplank, men valgte det bort pga slitasjen med tre barn. Gulvet hos oss må tåle en god del. Dessuten er det jo en fordel at overflaten er lett å holde ren.

Akkurat nå jobber jeg med veggen over vasken. Der er det gipsplater som sparkles. Vi skal ikke legge flis. Derimot hopper jeg ut i noe jeg ikke har prøvd før...blir spennende å se om jeg får det til! Wish me luck :-)

3 kommentarer:

  1. Spennende!
    Dette høres ut til å bli veldig fint. Lykke til! ;)

    Ha en finfin helg. =)

    SvarSlett
  2. Enstavs er superlekkert, gleder meg til å se bilder!

    SvarSlett
  3. Lykke til videre med kjøkkenet og god helg:-)

    SvarSlett