torsdag 5. mai 2011

Oppussing pågår!

Legger inn noen bilder fra huset. Her skjer det ting om dagene. Dette er bilder fra den delen av huset som skal leies ut. Blir så fint her. Mye av detaljene skal bevares, slik som de nydelige dørbladene og håndtakene. Se det tøffe kjøleskapet som fulgte med huset da, flaks!

Under de utslitte gulvbeleggene lå det fine grangulv. Det skal pusses, hvitbeises og lakkes.

Fine detaljer har kommet frem i dagslyset igjen. Gammel teglstein skal også få skinne.


Fin gammel kasse, blir til slutt en fin ny hylle. Bare vent og se! Snekkeren(svigerfar) har lurt seg med på et bilde. (Tusen millioner takk for  innsatsen og all hjelp, vi kunne ikke klart dette uten deg!)

Ekte retro. Som funker også!

Disse sengene har vi også fått. Er de ikke flotte! Barnesenger kanskje? Tenkte å male dem først, men nå har jeg nesten ombestemt meg. Hva tror du?

Kjøkkeninnredning fra 50-tallet. Mye blir beholdt, men vi vil supplere med noe nytt også. Skal male skroget hvitt og dørene/skuffene i lys turkis. Det må bli bra!

Fin helg til deg som er innom.

24 kommentarer:

  1. Fine, små smugkikk inn i nyhuset! Utruleg spennande! Sengene er jo jammen ådringsmalt, og det er ganske tøft. Eg hadde ein kommode som eg skrapa skuffene, og fant ådringsmaling under. Då beholdt eg skuffene i det, mens skroget var kvitmalt. Syns kombinasjonen var fin, fordi eg av og til syns at slik "pynt" kan bli ganske mektig...

    Gler meg til å sjå meir av huset:-)

    KLem

    SvarSlett
  2. Mange flotte detaljer :-) Gleder meg til å se mer.

    Hadde ikke malt sengene. Kjempefine som de er i et ellers rolig rom.

    SvarSlett
  3. Oi så spennande! Masse fine detaljer som har blitt med på kjøpet, heldiggriser:) Vi held på å pusser opp gangen, og eg har bestilt den fine tapeten du viste i et tidligere innlegg frå huset til ei venninne av deg, frå Cole&son, takk for inspirasjon:)skal tapesere skapdører..
    Lykke til videre, blir bra!Ps sengene var fine som dei er synest eg:)

    SvarSlett
  4. Vilket hus, så fina detaljer. Behåll sängarna, du kan alltid ändra dig sen!

    SvarSlett
  5. WOW! Saa flott, saa spennde, saa fantastisk! Heldige deg!

    SvarSlett
  6. Oi, det så ut som et drømmeutgangspunkt! Jeg er så glad i sånne skråskap på kjøkkenet og blir superfornøyd når folk skal ta vare på det istedet for å bytte ut med nytt og moderne. De er utrolig praktiske - og så så koselige, da! Lykke til med oppussingen!

    SvarSlett
  7. Åååå, dette føles kjent... oppussingsmessig altså! Så flinke dere er! Gleder meg til å se resultatet! Vi er i siste oppussingsinnspurt om dagen. Fire måneder nå... men det er jo verdt det (?) hehe. Lykke til!!

    SvarSlett
  8. så koselig, nydelig kjøleskap!! og for all del ikke mal sengene, de er jo så skjønne. orginale. helt superfine. jeg ville ikke malt iallefall. alt må ikke være malt, hvitt, ikke sant? ;-))

    ØNSKER DEG EN FIN HELG, KLEM TOVE

    SvarSlett
  9. Mange fine detaljer. Dette blir spennende. Huset har nok kommet til de rette eierne som tar godt vare på husets sjel. Og for et fint kjøleskap da!!!! God helg og lykke til videre:-)

    SvarSlett
  10. Så spennende det blir å se resultatet her. Ser du har mange av detaljene som jeg også har i huset mitt, dørene og kjøkkenet bla. Lykke til med oppussingen!

    SvarSlett
  11. Såååå utrolig fin blogg du har :-) gleder med til å følge deg videre :-)))

    SvarSlett
  12. Åh, enn å finne så sint gulv under der da, småsjalu her jeg...

    SvarSlett
  13. Åh så spennende! Her var det masse med potenialet. Det kommer til å bli kjempefint! Og det kjøleskapet da! Herlig!
    Gleder meg til å se mer.

    SvarSlett
  14. Tror Datt mente FINT gulv over her, gjorde du ikke Datt? Hehe.

    Men fint ja, det var det! Så mange skatter i et hus. Kommer til å bli lekkert til slutt!
    God helg, og lykke til videre med arbeidet.

    SvarSlett
  15. Så flott at du vil (og har tid til å!) dele denne spennende fornyelsesprosessen med oss, gleder meg til fortsettelsen! Dette ser ut til å bli en lun leilighet med "sjel og personlighet" - skulle gjerne vært den heldige leieboeren!

    Du spør om råd mht sengene. IKKE male, syns jeg - de er så vakre slik de fremstår på bildene dine. Mye mer originale og "individuelle" enn mye av det strølinjeformede vi omgir oss med nå.

    Lykke til i det givende og krevende arbeidet dere står overfor!

    Hilsen fra Bolette

    SvarSlett
  16. Wooow, akkurat sånne detaljer jeg håper å finne i et hus en gang. Så fantastisk vakkert gulv! Lykke til med oppussingen. Gleder meg til å se resultatet! Klem fra Cecilie

    SvarSlett
  17. Dette blir utrolig spennende å følge med på, altså.... Jeg gleder meg til fortsettelsen!

    SvarSlett
  18. Oooooi :D
    SÅ heldige dere er som fikk med så mange flotte ting!! Orginal tegl g DET kjøleskapet... *sukk*
    Jeg gleeeder meg til å følge med på dette prosjektet! Spennende!

    Tusen takk for koooselig kommentar inne hos meg!

    -Amalie

    SvarSlett
  19. Gleder meg veldig til å se... Tusen takk for sist, superkoselig : ) Klem

    SvarSlett
  20. Ooooi! Her var det mye fint! Tror kjøkkenet kommer til å bli rålekkert!!! Elsker de 50-tallskjøkkenene! For ikke å snakke om kjøleskapet....
    Lykke til, og god mandag!

    SvarSlett
  21. Heisan og god morgen!
    Aller først; tusen tusen takk for veldig hyggelig kommentar jeg satte stor pris på!
    SÅ; huset ser såååå sjarmfullt ut! Fantastisk den gamle døren og gulvene. Og disse gamle sengene; sååå fine. Jeg tror jeg hadde avvenetet litt med å male dem. Det kan være fint med noen brune elementer også; tenk med et lekkert vattepppe som kler sengene på.
    Jammen meg spennende tider dere er midt oppe i og så godt med svigerfar-hjelp! Jeg har også en slik nevenyttig svigerfar som har hjulpet oss mye særlig før, for nå begynner han å trekke på årene.
    Ha glade om enn hektiske vårdager!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  22. Tusen takk for fin kommentar inne hos meg. Mønsteret til buksa finner du i boka: Børnetøj du selv kan sy av Elsebeth Gynther. den er fra 70 tallet. Jeg har valgt å endre litt på lengden i livet og beina, men ellers er det likt mønsteret.

    SvarSlett
  23. Så nydelig hus! Selv om jeg ikke misunner deg oppussing, misunner jeg deg kanskje muligens bittelitt det huset ;) Sengene ville jeg aldri i verden malt - de var vakre sånn som de er! Er de 180 lange er det gammeldagse voksen-senger, før lå man ofte ikke så rett ut som vi gjør, men "satt" og sov, støttet opp på puter. Vi har forlenget slike senger på sommerstedet, ved å sette i nye vanger.

    SvarSlett
  24. Oj vilket roligt projekt! :) Otroligt vackert! Lycka till!!

    SvarSlett