torsdag 13. januar 2011

Lek

Et lite bilde jeg lagde på grafikk-kurset jeg deltok på for en tid tilbake. På akkurat dette kurset jobbet vi ganske impulsivt når det kom til valg av motiver, det var derimot teknikkene og handtverket som skulle prøves ut og læres. Veldig befriende å jobbe uten så mye planlegging på forhånd (mulig inspirert av denne flotte bloggen). Det er så utrolig moro å jobbe i verkstedet, med maling og søl. Skyene og dråpene er klippet ut i pussepapir(for en grov tekstur), strekene nederst er laget av tykk hyssing kuttet i strimler. Dette ble presset inn i en papp-plate som jeg brukte til å rulle maling på og kjøre gjennom trykkpressa. Et lite grafikk verksted å leke seg på, det er drømmen!

14 kommentarer:

  1. Å - så gøy! Grafikk er kjekt, altså! Tøft blei det! Både farge og form!
    Eg drøymer om å gå på kurs i silketrykk..:-)

    SvarSlett
  2. Så gøy det hørtes ut! Og trykket ble kult :)

    SvarSlett
  3. Kjempe stilig! Veldig fin blogg foressten.

    SvarSlett
  4. Åh, et grafikkverksted, det er min drøm og det :-) Jeg gikk på også et kurs på en kunstskole hvor jeg fikk prøve meg litt med grafikk, og det ga absolutt mersmak. Tenk så fantastisk å kunne drive mer med det :-) Likte veldig godt motivene dine, det er liksom det enkle og stilistiske som ofte blir så bra med grafikk :-) Kult!

    Ha en fin helg, klem fra Mollie

    SvarSlett
  5. Hej! Jag gillar din blogg! :)

    SvarSlett
  6. Oh,jeg DIGGER det, passa sammen med det grønne på veggen min! :P

    SvarSlett
  7. Så flink du er. Finner du et grafikk verksted å leke deg, så er jeg gjerne med....hehe kan lære mye tenker jeg.

    SvarSlett
  8. Det ble kjempefint ..... og høres veldig morsomt ut :)

    følger den fine bloggen din jeg :)

    Klem B (Tussebu)

    SvarSlett
  9. Høres veldig kjekt ut :-)
    foresten so har du en veldig insirerende og fin blogg:-)

    SvarSlett
  10. For en herlig kreativ og fargerik blogg du har! Deg vil jeg gjerne følge med på:-)

    Tøfft bilde. Likte fargene og den grove teksturen.
    Kommer snart tilbake, jeg:-)
    Elin Pelin Pøyle

    SvarSlett
  11. ..prøver igjen!
    fikk opp feilmelding..
    herlig - gult & kult!
    hm! pussepapir..nå ble jeg inspirert!
    ha en fin dag - klem!

    SvarSlett