onsdag 5. januar 2011

Inspiasjonspost

Inspirasjon. Det finnes det mye av her ute i bloggverden. Det fine med denne spesielle verden er at ideéne og inspirasjonen er til for å deles. Det er en generøs og flott tanke, synes jeg. En idé er kanskje vanskelig å spore tilbake til den som hadde den aller først. Man henter litt her og litt der, legger til noe selv og vips, så har man kreert noe mer eller mindre selv. Jeg synes likevel det er en fin gest å legge ved en link til plassen der min idé oppsto, selv om det kan være vanskelig og kanskje av og til nesten umulig. Ideér kan jo komme fra hvor som helst egentlig.

Før jul laget jeg en postholder, inspirert fra denne nettsiden (forøvrig et unikum på redesign). Årets hjemmelagde julekort med søm i papir gav virkelig mersmak. Det er så moro å sy i papir! Denne postholderen ble laget av retrotapet (kjøpt fra denne nettsiden), noen glade trekuler og kantbånd i lilla. Den ble altså sydd sammen på maskin. En god veninne fikk denne til jul, men jeg planlegger en til meg selv også. Når tiden er inne for å dra frem symaskinen igjen. Skal b a r e først!

Fortsatt fin uke!

12 kommentarer:

  1. Så fin den ble - super flott virkelig. Deilig når man kan lage noe selv og resultatet blir så bra.

    Lykke til med å trekke frem symaskinen igjen...ikke så lett å starte på den igjen :)

    SvarSlett
  2. Så artig å sy i papir! Det trur eg jammen eg skal prøve - når berre Elna frisknar til.. Og linkar sjølvsagt tilbake til deg;-)

    Det er sant at det ikkje alltid er enkelt å vite kor ein fann inspirasjon, men huskar ein det - syns eg at ein bør linke.

    Ha ein flott dag!
    Klem

    SvarSlett
  3. Så flott den var! Så dette har du sydd av tapet? Utrolig inspirerende, må jeg si, og en fantastisk blogg! :)

    SvarSlett
  4. Så fin....sikkert glad, og iallefall veldig heldig venninne :) Lur idè å sy i papir.

    SvarSlett
  5. Det är det som är så fantastiskt med bloggandet - SÅ mycket inspiration att hämta! :-)

    SvarSlett
  6. Hej!
    Har just hittat hit, finfin blogg!
    Ses!

    SvarSlett
  7. Så nydelig!!
    Og tapeten var skjønn og veldig deg :)

    SvarSlett
  8. Heisan!
    Bare et ord å si her (eller to) ; UIMOTSTÅELIG LEKKER!
    Den er nesten til å spise opp; så skjønne farger og herlig mønster.
    Er så enig med deg i det å linke til inpirasjons-givere som en gest.
    Ha glade januardager!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  9. Den var veldig fin. Nå ble iallefall jeg inspirert og tar gjerne frem symaskinen for å lage en:-)

    SvarSlett
  10. Flinkis! Den var jo kjempefin :D
    Den som kunne å sy... eller.. hadde tid å lære seg det :)

    Fin kveld til deg!
    Klem!
    Amalie

    SvarSlett