mandag 31. januar 2011

En helg er forbi


En innholdsrik helg er forbi. De superfine selbuvottene fra svigermor har varmet kalde fingre på trilletur. Vi har spist god lunsj i tårnet(Tyholt).

Mitt siste Kaspara-kjøp kom i posten på lørdag. Et sommerlig og friskt retronett, sydd av gjenbruksstoffer. Er den ikke bare nydelig! En skikkelig sukkerbit spør du meg. Denne damen har stadig nye ting på lur, besøk nettbutikken hennes for flere flotte ting. Produktene hennes kan virkelig gjøre underverker for humøret.

Litt sollys sivet inn gjennom vinduene i ca 2 minutter i dag. Jeg hev meg over kameraet og gir deg herved noen ørsmå kjøkkendetaljer. Flott fat fra det store varehuset får pryde kokeplassen. Jeg har tatt frem den store lysestaken funnet på loppis i høst også, den er ikke malt(enda). Prøver virkelig å venne meg til messing igjen. Tja, kanskje. Hva tror du?

 Minner om denne fine loven. Med det samme.

Sniktitt på det nye perleprosjektet til storebror og meg. Blir så fint atte. Bare vent å se!

Vi har også hatt besøk av de fineste tantene som dro hjem med toget i dag. Tusen takk for fin prat, kos og lek. Helgen ble en fest for store og små.

Ny uke. I dag. Måtte du få en fin en :-)

15 kommentarer:

  1. Så koselig innlegg!
    Masse fine bilder fra et veldig fint hjem!

    Tusen takk for fin kommentar, da vi trengte det aller mest :)
    Håper dere er friske og raske! Vi nærmer oss, endelig!

    Ha en superfin mandag!
    Klem!
    Amalie

    SvarSlett
  2. Så bra at dere har hatt ei toppers helg!!:)
    Må si jeg likte messinglysestaken jeg :) Passa veldig bra i omgivelsene den står i:) Nå fikk jeg lyst på messingstake må jeg innrømme..men, ALLE er jo spraymala hvite...hm...mulig jeg må holde et øye med brukten;)

    SvarSlett
  3. Å, eg likar så godt bileta dine! Augesnop! Og messingstaken er superflott som den er! :)

    SvarSlett
  4. Heisan!
    Så gøy å se det velkjente sommerlige nettet her på bloggen din! Tusen takk for fine ord også og link til min ørlille butikk!
    Selbuvotter i sort/hvitt er så koselig og for noen år siden kjøpte jeg det til Gutta Boys på et marked i byen. Særlig yngstemann har tatt disse vottene til sitt hjerte og tar de litt andektig på seg" de kjøpte du til meg, mamma".
    Høres ut som jeg aldri kjøper noe til han ellers, he,he.
    Jeg liker så godt denne perleaktiviteten til deg og storebror; koselig!
    Ha en fin glad uke!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  5. Takk for fin hilsen på bloggen, igjen. Tar dag for dag. Vil bare at tiden skal gå slik at vi kan få svar og prøve igjen.

    Jeg har forresten troa på messing igjen, bare se på bloggene som skriver om boka Nesting. Alt kommer tilbake. Og jeg som trodde messing aldri ville det. Minner meg om barndommen. Min mor pleide gå på slike messingpartys og hadde mye av sorten...

    Ha en finfin uke.

    SvarSlett
  6. jeg har en lik messingstake.
    har sprayet den hvit - angrer ikke på det:)

    SvarSlett
  7. D i g g e Sælbuvåtta
    D i g g e Kasparakreasjoner
    D i g g e Kardemommeloven

    Fin ei te dæ å ;)

    SvarSlett
  8. Synes det er knallkult med litt messing jeg, i de rette omgivelsene! :)

    SvarSlett
  9. Herlig helg!
    Her ble det rolig kan man si, snuppeline med feber gjorde sitt for det :S
    Klar for heklekveld altså!!! Må jo snart lære meg å lage noe annet enn skjerf ;) Men jeg har avansert litt da! Dobbeltstaver innimellom og greier ;)
    Ha en fin mandagskveld!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  10. Herlige bilder!!!! Jeg spraymala en messingstake lilla. Angrer litt igrunn:)
    Lunch i tyholttårnet er koselig!!! Men man kan bli en smule svimmel oppi der! :)
    He en fortsatt fin kveld, og fin uke! Klem.

    SvarSlett
  11. Hørtes ut som en herlig helg! Og det fatet har jeg grublet lenge på om jeg skal kjøpe.
    Trenger et fat til å ha lys på. ;)
    Posen var helt fantastisk. Flinke Kaspara!
    Messing kommer sikkert til å bli in igjen. Men jeg kjenner at jeg er ikke helt klar for det enda ;)Men nå er ikke jeg kjent for å vær tidligst ute på motefronten heller....hehe
    noen ting må bare modnest litt...

    SvarSlett
  12. Jeg bare ELSKER bildene dine! Du er en så DYKTIG fotograf. Er så utrolig glad i bloggen din.

    Og i deg!

    SvarSlett
  13. Virker som om dere har hatt en flott helg :-) Jeg har også et litt dobbelt forhold til messing, setter det frem og lar det stå i noen dager men så må jeg bare frempå med sprayflaska! Har noen sprayprosjekter gående nå. Men før man vet ord av det så er vel messing populært igjen...

    SvarSlett
  14. ..for en fin helg -
    fortalt med de herligste bilder & tekst!
    liker det jeg ser :0)
    og så herlig kasparanett du har fått deg -
    til å smile av :0)
    ..fortsatt fin uke, min venn!
    klem

    SvarSlett