tirsdag 28. desember 2010

Julemix Deluxe

Vi har fine dager. Forventningene har lagt seg. Roen har senket seg. Vi har vært på juleferie i landlige omgivelser og i nydelig vintervær. Nissen kom på låvebesøk i år også, kan du skimte han mellom tre spente fettere kanskje!?

Nydelig utsikt fra kjøkkenvinduet til Mimmi. Kan ikke måle seg med noe annet(sånn helt objektivt selvfølgelig ;-)
Juletreet vårt kom opp i grevens tid. Var stusselig og gjennomfrossen da vi fikk det i hus, men blomstret opp etterhvert. 20 kuldegrader var i kaldeste laget for denne familien på jakt etter årets tre. Brr!
Litt av juletrepynten vår. Laget av gamle bilder i familiens eie, printet ut på papp og hengt opp med hyssing. Disse er vi så glade i og er en selvfølge på treet hvert år. Den kjekke unge mannen på bildet er foresten svigerfar sin pappa. Vesla teiper mye for tiden, hva som helst så ofte som mulig. Her er hun foresten i gang med å teipe mormor som er på julebesøk hos oss!

Jeg har blitt ett år eldre i jula og det er rimelig lenge siden jenta på dette bildet gikk i matroskjole og røde lakksko. Kanskje like greit!

Ungene tegnet fine kort til mamman sin. Fireåringen til venstre og Vesla på to til høyre. Hun har gjort et kvantesprang de siste månedene og tegner hodefotinger til stor jubel fra mamsen. Jeg synes alle sammen har så ulik karakter og personlighet. Moro!

Storebror perlet stjerner og hjerter til hele familien. Det ble mange pakker under treet. Vi stakk hull i dem med nål og trakk en strikk med treperler på. Denne som er vist på bildet fikk pappaen i huset til jul.

Håper dere har fine dager alle sammen!

13 kommentarer:

  1. Gratulerer med overstått. Og julefeiringen ser så koselig ut. Fine bilder, som alltid. Håper dere har hatt en deilig jul.
    Takk for kontakten i 2010, ser frem til videre blogging i 2011- spesielt etterhvert som lyset kommer tilbake her nord. Kjedelig å ta bilder for tiden, og det skjer lite kreativt i heimen for tiden. Mye sosialisering og avslapning, og det er vel slik det skal være nå. Mye spennende å se frem til uansett, så jeg nyter dagene med fri.
    Ha en finfin jul videre!
    Hilsen Rina

    SvarSlett
  2. Så mange fine bilder. virker som dere nyter julen i fulle drag. Og så herlige tegninger. Flinke unger du har da. Her har fireåringen nettopp begynt å tegne mennesker. Tidligere har det bare vært lava og dinosaurer og monstre = rabbel :)

    SvarSlett
  3. Så flott med gamle bilder som juletrepynt!! Og at du syns det er verdas finaste utsikt frå der du har feira jul, kan eg godt forstå! Vakkert, vakkert!

    Framleis gode dagar til deg!

    SvarSlett
  4. Så koselige bilder, og for en fin tradisjon med å henge opp gamle bilder, det likte jeg kjempegodt!
    Ble ett år eldre i julen jeg også(1.juledag) Gratulerer til deg!
    Fortsatt god romjul..gleder meg til å følge deg videre i 2011:)

    SvarSlett
  5. Skjønne fatet du har i tallerkenhylla di, tror nesten mamma har likedan! *Sikler*

    SvarSlett
  6. Så fine bilder!
    Likte ideen med perler på opphenget... Den tar jeg med meg videre, for også her produseres det stadig vekk nye perlefigurer :)
    God romjul videre.
    La meg til som følger jeg på denne fine og inspirerende bloggen...
    May Helen

    SvarSlett
  7. Vakre, vakre bilder!
    De illustrerer så mye glede, varme og kjærlighet.
    Takk for at du deler.

    Nyte dagene videre, du vakre.

    SvarSlett
  8. For en fin julemix :)
    Og gratulerer med dagen som var!!

    Klemmer fra Stine

    SvarSlett
  9. Koselige julebilder :D
    Du er så flink å ta bilder av alt det fine de små lager :) Veldig koselig :)

    Klem!
    Amalie

    SvarSlett
  10. Ååå så fine bilder! Som alltid ;) Håper du får et herlig nytt år :) Klem fra meg :)

    SvarSlett
  11. for et herlig innlegg! så inspirerende og varmende! godt nytt åt til deg:-) Gleder meg til å følge deg videre!

    SvarSlett
  12. love your christmas tree, nice idea with the photos

    wishing you a great 2011

    SvarSlett
  13. you capture life so beautifully!

    SvarSlett