lørdag 18. desember 2010

Juleditt og juledatt


Juleforberedelser. Det er supertravle dager. Nå er det like før. Det skal bli så godt når jula endelig ringes inn og vi kan senke skuldrene. Tenke litt på alt vi rakk å få til(og litt på det vi ikke rakk i år heller). Vi gleder oss til å ha noen rolige dager sammen med nær familie. Spise pinnekjøtt, leke og kose oss. Sukk. Jaja(neinei!), ikke rom for dette helt enda, må bare jule litt mer først. Vi har da fått gjort noe selv om det er litt igjen. Julekortene er i allefall ferdig sydd(!). Bambi og jeg sørget for det. Utrolig moro å sy i papir foresten, det må jeg huske til etter jul også. Kan anbefales for andre papirgale.

 Vi har pyntet litt. Pakket gaver og stemplet til og fra kort. Rene postkontoret!


Discokule må man ha i taket. Gir bra stemning. Selv etter våkennetter med små barn som har vondt i magen.

Andre runde med svibler er kommet i hus. For en god lukt de sprer! Tre lys på adventsstaken er allerede blitt tennt, fjerde i morgen. Vi er klare.

Store stjerna i vinduet gir flott lys og kommer garantert til å bli savnet når den må ned igjen. Inntil det koser vi oss med den og ser frem til å skalle hodet i den noen ganger til.

Det var små juleglimt fra meg, nå må jeg tilbake til flere julegaver som skal pakkes inn. Fortsatt fin kveld til dere som titter innom meg. Foresten, tusen takk for nydelige kommentarer i det siste. Dere inspirerer!

16 kommentarer:

  1. For ei nydeleg samling førjulsbilete! Eg NYT dei!

    Vi brettar snøkrystallane våre slik at dei får 8 taggar, men det vil vel eigentleg vere meir korrekt å brette dei slik at dei får 6 taggar, slik som her:
    http://craftybalafty.com/?page_id=15
    Eg synest også det er fint å klippe mønsteret litt tett i tett.
    Ellers er dei no svært så sjarmerande, snøkrystallane de har i gangen dykkar! :)

    Ha ei fortsatt god helg!

    SvarSlett
  2. Og TAKK til deg, for alle flotte bilder, herlig tekst og masse, masse inspirasjon! Er så utroolig glad i bloggen din, du vakre, vakre kvinne!!

    Klemmer fra An-Magritt

    SvarSlett
  3. Wæo, sy i papir, klarer ikke å sy i stoff en gang jeg! :P
    Slipper travle dager jeg, trikset er å overse all rundvask... Hehe... Og spindelvev... :P
    Nydelige bilder!

    SvarSlett
  4. Fine bilder og god julestemning. Fine rosa kulen og lekker tapet i bakgrun!
    (ser du har den samme grønne plonka puten jeg har på bildet i margen - skjønne puter)
    Du har en fin miks med grafisk og retro, den elsker jeg!
    Klem fra Tone

    SvarSlett
  5. Fine julebilder du viser, likte ideen med å sy i papir. Kjenner igjen en god del av tinga på bilda dine også, finnes maken her i heimen:-)
    Ha en fin søndag, her blir det julegaveshopping i dag!
    Kristine

    SvarSlett
  6. Det ser ut att bli en mysig jul!

    SvarSlett
  7. Flotte bilder igjen fra din kant. Er vanvittig stress nå rett før jul. Iallefall for sånne som meg som alltid er litt i siste liten....hehe Har til nå ikke vasket hus, er ikke helt ferdig med presangene og har kun bakt pepperkaker med ferdigdeig fra Ikea...Hmmm

    SvarSlett
  8. Flotte bilder!:) Flott stil:) Må gi deg litt skryt for bloggen din-masse inspirasjon og vakkert! Man kan drømme seg litt bort..:) Jeg kommer til å følge spent med videre, så nå legger jeg meg til som følger! Ønsker deg en fortsatt fin førjulstid!:)

    SvarSlett
  9. Elsker den fin-fine lille pakken som ligger her med perle på! Den blir det synd å pakke opp! ;)
    Det får bli romjuls/nyttårspakke og kort på dere, så syke som alle er, både her og der...

    Vakre bilder, som vanlig, Anja! Du lyser opp i hverdagen for mange, tro jeg! Klem :)

    SvarSlett
  10. Så fine julebilder :D
    Håper dere koser dere masse!! Ser på jul på månetoppen gjør dere ihvertfall ;)

    Ha en superfin Onsdag!
    Klem!
    Amalie

    SvarSlett
  11. Va smart att sy på korten! Den idén tar jag med mig till nästa års kort :)

    God Jul!

    SvarSlett
  12. Flotte bilder du viser! Håper dere får en riktig god jul! Kaldt blir det nok her i Trøndelag, men fin julestmening!

    God jul!

    Hilsen Solrosa

    SvarSlett
  13. Heisan!
    Mange flotte julebilder du serverer her! Å sy i papir er moro, helt enig! Sydde julekort med hjerter og sikksakk rundt et år.
    Ønsker en av mine store favorittbloggere en glad jul og stemningsfulle, avstressende dager!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett