fredag 5. november 2010

Stua vår

Mitt bidrag til NIB´s utfordring for november. Stua vår er vanskelig å møblere. Den er en del av spisestue og kjøkken, som tre rom i ett stort. Men det aller viktigste for dette allrommet er nok ROM. Rom for lek og kos. Med tre små er det viktig. Vi har kontinuerlig minst en dukkevogn, balansesykkel, lekekjøkken, tegnesaker, bøker og en bilbane her. Mye action her altså. Bak sofaen vår er det et enormt vindu, fra gulv til tak. Gir fint og mye lys, men hvor spennende er lameller egentlig. Ikke veldig. Hva gjør man med et sånt enormt vindu egentlig? Tips mottas med takk! Mye å ta hensyn til for denne stakkars stua vår. Heldigvis har vi stue i kjelleren også, det er her vi har tv og forskermannens gigahøyttalere(han har to sett, så takk og pris for kjellerstua vår).


Dette er foresten mitt innlegg nr 100, hu og hei hvor det går unna!
Fin helg til deg som titter innom!

22 kommentarer:

  1. ..Digger stilen din og alle de artige stilkombinasjonene som så perfekt utfyller hverandre..
    Lykke til snuppelupp :)

    SvarSlett
  2. Finfin stue. Vi har også store vinduer, og for at naboene ikke skal ha full kontroll over hva vi til envher tid foretar oss, blir det lameller her også...ser ganske så trist ut egentlig. Ikke noe god løsning jeg altså...

    SvarSlett
  3. Så koselig! Liker så godt den treapen:D

    Ha en flott helg dere og!

    SvarSlett
  4. Absolutely love it!
    Digger de oransje detaljene! :)

    SvarSlett
  5. Koooselig stue!! Digger pyntekål, og den gule puffen med blomster er knall!!! =) Ha en super helg!

    SvarSlett
  6. For en fin stue! Kjenner meg absolutt igjen i behovet for rom rundt seg. Utrolig hvor mye og mange ganger i løpet av en dag lekene kan fylle et helt rom!!!

    SvarSlett
  7. Gratulerer med innlegg nr. 100. Skikkelig fin og koselig stue. likte godt fargene dine, og særlig den puta:-)

    SvarSlett
  8. Fin stue for lek og kos :)
    Gleder meg til vi får større stue.. en gang :)
    De er så utrolig kule de putene dine btw! Flinkis!

    Håper dere har en kjempefin lørdag, her er det cheerios som snacks og råkjøring med dukkevogner for øyeblikket! Ah.. det er godt med helg :)

    Klem!
    Amalie

    SvarSlett
  9. Koselig stue! Ikke alltid lett å kombinere stil, design og et praktisk familieliv. :o) Og store vinduer er nesten håpløst hvis man har innsyn. Jeg har samme problem og løste det med dobbelt sett med transparente panelgardiner som fungerer bra.
    Ser også at du har den nyyyydelige Cartell-lampa som jeg ønsker med så sterkt. Den er bare utrolig fin! Lucky you!
    Riktig god lørdag! :o)

    SvarSlett
  10. Åh, liker stua di jeg! Masse fint å se på her:)

    SvarSlett
  11. Du tar så fine bilder!!Her blogges det fra Eames gyngestol og trivselslys fra Kartell (har leeeeeenge ønsket meg et slikt bord som din står på, nå har jeg et rundt et med løveføtter som jeg er veldig glad i)
    Forslag til vinduet.......hvite florlette gardiner som når ned til gulvet og henger i hvit gardinstang og/eller hvite persienner....:)Det liker jeg!
    Og du..........sååå søøøøt uroen din er, du er flink:)

    Julie

    SvarSlett
  12. Stilige bilete av stilig interiør. Kor har du kjøpt det svart/kvite teppet som ligg på sofaen? Det er noko slikt eg er på leit etter.

    Gardiner til storer vindauge er ikkje lett. Me har også store vindauge heime, og der har me panelgardiner. Me kjøpte panelsystem med mange spor (silent gliss sine system) slik at me kunne tilpasse breddane på gardinelengdene til veggen ved sidan av vidauga. På den måten kan me trekke alle gardinene til sides når me vil ha lys, og så kan me trekke heilt føre når me ønskjer det. Dette går kjempefint i høve til ungane også. Men viss det er veldig mykje innsyn hos dykk, så synest eg ideen om doble transparente gardiner her også var god. Elles finst det jo nokre stilige persienneliknande greier som ein kan dra opp og ned og dekke til der ein vil. Ta ein kikk her: http://www.silentgliss.no/
    Eg trur dei en snakkar om heiter pli-sol.

    Mange moglegheiter...
    Kjekt å følgje med på bloggen din!

    SvarSlett
  13. Kjempekul stue! Lykke til!
    klem
    Lise

    SvarSlett
  14. Ja, ei stue er ikkje berre ei stue!! Her har òg stua veldig mange roller å fylle. Men me velger å la den vere avslappa og comfy, framfor stilig og kjedeleg.. Viss det gav ei meining..?

    Kjempesnasen stue du har! Fine fargar og samansetningar! Likar pop-art, fargane og den kvite basen. Nytt og gamalt. Fargeklikkane! Jo, stua di er rett og slett slik eg likar stuer!

    Takk for fin kommentar her om dagen! Eg var verkeleg så bekymra! Rart med det. Men no heldigvis Småen i bedring, skjønt det ser ut til å ta litt tid. Mammaen kan iallefall legge litt av verstefallstenkinga på hylla... For ei stund:-)

    God lørdagskveld til deg!

    SvarSlett
  15. Gratulerer med innlegg nr. 100 :-) Så personlig, sprek og flott stue dere har! Inspirerende!

    Dessuten kjempe fine høstbilder i innlegget nedenfor.

    Fortsatt god helg :-)
    ella

    SvarSlett
  16. Flott stue, flotte bilder og mange fine detaljer. Flink er du ;)

    Marit

    SvarSlett
  17. Vakker blogg!
    Vidunderlige bilder!
    Absolutt lagt til hos meg. På min spede, nybegynnende blogg. Jeg trenger inspirasjon, og det fant jeg i mengdevis her.

    Ha en fin kveld!

    Vennlig hilsen
    An-Magritt

    SvarSlett
  18. Så fine bilder!! Grattis med innlegg nr 100, gleder meg til flere ;)

    SvarSlett
  19. utrolig fint ! Digger stilen din selvom jeg har det litt annerledes, du inspirerer !

    SvarSlett
  20. flott stue - fuglene er kjøpt på maling1000 på vestkanttorget - billig morro :)

    SvarSlett
  21. så fiint!
    skal legge bloggen din til i favorittlisten min!

    SvarSlett