søndag 14. november 2010

Stockholm

Da var vi vel hjemme igjen. Stockholm akkurat nå er inspirerende og mangfoldig. Men også novembersurt og kaldt. Her er et bittelite bilderas fra turen. Jeg hadde med et lite kamera, men det ble ikke knipset like mye som vanlig. Rett og slett for mye vær. Jeg hadde nok med å holde i barnevogn og paraply egentlig. Se på dette eikebordet da, en drøm for kjøkkenet mitt. Likte også godt bokhyllene bak, skaper fin stemning synes jeg. Bildet er tatt fra en interiørbutikk på NK.

Bildene i sort/hvitt er mine, mens fargebildene er fra Gudrun Sjoeden´s vinterkatalog.

Også et interiørbilde tatt på NK. Disse bokstavhyllene er også en drøm.

Mystisk stemning, igjen fra katalogen til Gudrun Sjoeden. 

Lunsjen min. Denne innpakningen måtte jeg bare smile litt av. Og vise dere selfølgelig. Fra Espresso House. (I den minsten posen var det en saftig bagel med kylling...mmmm)

Bøker. Fikk tak i noen fine bøker som jeg har ønsket meg lenge. Og så dette serviset da. Fra Lagerhaus. Hos Kaspara har jeg sett fristende bilder av dette nydelige serviset. Og ønsket meg. Til alle dere andre som har gjort det samme, det har gått ut av sortimentet til denne fantastiske nipsbutikken(I know...helt grusomt!) Jeg fant 4 kopper i en bortgjemt REAhylle, gjett om de fikk ben å gå på! Heldige meg.

Denne boken likte jeg spesielt godt. Den har blitt blogget om før. Fargerik og glad er den. Og veldig inspirerende. Frem med heklenåla!

Tusen takk for alle de fine tipsene til turen. Samtlige ble notert. Vi rakk ikke alt, men jeg vet at det ikke blir så lenge til neste besøk i denne byen. Flere muligheter! Ha en fin uke.

5 kommentarer:

  1. Heisan
    Å, nå var jeg så spent, så spent på om du fant drømme-serviset!!! Inderlig godt du fant fire kopper i hvertfall!!!
    Alvorada fortalte meg etter sin Gøteborg-tur at serviset som også hun har falt dønn for hadde gått ut av sortimentet og at det bare var noen få ting igjen, derfor var jeg ekstra spent på dien vegne nå og krysset fingrene.
    Flotte sorthvitt bilder, er så glad i det! Har aldri vært i Stockholm faktisk og kjenner absolutt lyst til å reise dit innen overkommerlig tid.
    Ha en glad ny uke og kos deg med drikke i lekker kopp!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Hei, så fint innlegg. Godt at du fant serviset, det er jo så fint. Nydelige bilder du har tatt. Vi var i Stockholm i fjor ved juletider, det var jo så koselig i Gammla Stan. Ha en fin uke videre til deg. Hilsen Wilhelmine

    SvarSlett
  3. Hei, og vel hjem fra Stockholm.
    Takk for boktips - den flotte "galen i garn" ble bestilt med en gang - heklenåla går flittig her i huset, og det er alltid artig med inspirasjon og idèpåfyll i form av flotte bilder og farger :)
    Gudrun Sjoeden katalogene er alltid fargerike og flotte, de også.
    Gratulerer med nye kopper - finfine :)

    Marit

    SvarSlett
  4. Ser ut som en fantastisk tur. Flotte bilder.
    Jeg og vil til Stockholm...kanskje en dag!

    SvarSlett
  5. Hei! Tusen takk for tips, jeg reiser nemlig til Stockholm på fredag! Jentetur, to netter vekke fra minstemor på 9 mnd for første gang. Gruegleder meg litt til det, men nå gleder jeg meg enda mer etter innlegget ditt! Herlig vatteppe og utrolig fine loppiskupp i siste innlegg! Mye inspirasjon å hente hos deg :). Fin onsdag!

    SvarSlett