fredag 19. november 2010

Nytt til kjøkkenet


Brettet Plattan fra Designtorget ble med meg hjem fra Stockholm. Liker dette mønsteret så godt! Det er foresten designet av Barbro Tryberg og forestiller mønsteret ved Sergels Torg. Se bare på bildet mitt fra dette torget, to innlegg lenger ned her! Helt perfekt er brettet som underlag til varme kjeler, tekanner, lys osv. Den hvite koppen er slettes ikke den kjente og (ikke fullt så)kjære plastkoppen vi husker fra utallige barnebursdager eller juletrefester fra barndommen. Men en humoristisk kopi i porselen. (Den turkise tekannen er et gammelt bruktfunn og ikke lenger i bruk. Skrøpelig og vakker som den er har den blitt forvist til nipshylla på stua!)

Ønsker deg en finfin fredag!

10 kommentarer:

  1. Hei du,

    Jeg har tittet innom før og denne gangen skal jeg huske legge deg i bloggrollen så jeg kan følge med jevnlig :) Du har jo en superflott blogg proppfull med inspirasjon!

    Blir veldig glad om jeg får ligge i din roll også!

    Vi blogges!

    Tone :)

    SvarSlett
  2. Å, sånne "plastkrus" har vi også, kjøpte dem for penger fra bryllupet :) kjempefin platta, den er jo en liten duk også.

    SvarSlett
  3. Fint!
    Bileta dine er så klare og friske!

    Ha ei god helg! :)

    SvarSlett
  4. Vakre bilder, og stilig brett:)

    SvarSlett
  5. Jeg ELSKER den koppen..
    Den vil jeg ha..
    Ønske deg :)

    SvarSlett
  6. Kult brett - flott med det sort/hvite mønsteret! Og det kruset var jo tøft da :)

    Fin helg til deg!
    Marit

    SvarSlett
  7. Stilig brett og dødslekker kanne, elsker fargen!

    SvarSlett
  8. den koppen er så kul den!!
    krysser fingrene for at formen holder til juleverksted på søndag!
    stor klem fra meg

    SvarSlett
  9. Jeg har også et slikt "plastkrus" men ikke et som er bulkete. Synes det bulkete er litt kulere, så heldige du. Plata var dritkul. Flotte bilder som jeg blir glad av å se.

    SvarSlett
  10. Å, for en vakker tekanne!!!!! Helt utrolig skjønn! Et funn!!

    SvarSlett