søndag 21. november 2010

Kjærlighet og mums til folket


Kjärleksmums. 101 søte favoritter. 101 hyllest til livet. 101 gode grunner til å stå opp om morningen. 101 måter å si velkommen på. Eller å be om tilgivelse på. Skrevet og laget av Emma Hamberg og Anette Rosvall som mener sterkt at kjærlighet og mums er det viktigste i verden (utgitt på Bokforlaget Semic). Klart det. Akkurat dette kan jo en norrbagge forstå også, eller hur!? En nytelse av en bok. Bare måtte ha den. Bildene, fargene, oppskriftene, språket, papiret, layouten...det var forelskelse ved første øyekast.


Tallerkenhylla på kjøkkenet akkurat nå. I stadig forandring.


Lillebror og mamsen er hardt angrepet av en ny runde med forkjølelse. Så i dag blir det innekos og pleie av kropp og sjel. Fin søndag til deg som titter innom!


19 kommentarer:

  1. KJedelig med forkjølelse, men for en frisk hylle! ble glad av fargen :)

    SvarSlett
  2. Vurderte å kaste ut en tallerkenhylle her i går. Må nok revurdere det etter å ha sett dette innlegget! Knalltøff. Bare tittelen på boka gjør den utrolig attraktiv... "Kjärleksmums"- fantastisk! Fin søndag til deg og:)

    SvarSlett
  3. Ah! Jeg bare elsker den gulfargen på tallerkenhylla di! JEg har ei sånn hylle jeg også, som opprinnelig var i teak, men som jeg i vanvare for ti år siden lakket med mørkebrun lakkbeis... Den er forsåvidt fin nok, men jeg har planer om å male den i en annen farge og nå har Hr.Sol kjøpt seg en liten slipemaskin, så da ligger alt til rette for fornyelse!

    Håper du får en fin søndag!

    mvh Solrosa

    SvarSlett
  4. Jeg har sagt det før: Jeg elsker bildene dine! Stemningsfulle og rett og slett herlige! Tallerkenhyller slår aldri feil, særlig ikke i knall gult! Har malt tallerkenhylle selv i helgen, som skal opp idag. Ikke gul riktignok, men mintgrønn. :) Her i huset er vi også syke, alle mann, er nok tida for det. Riktig god bedring og en fin søndag til deg!

    SvarSlett
  5. Oj, for en fin blogg du har! Fantastiske bilder og masse deilige farger som varmer på en frossen søndag. Fikk kjempelyst til å bla i den boka også, den må jeg huske å ønske meg til jul. :)

    God bedring til dere, og fin søndag videre!

    Hilsen fra Nystalgisk.

    SvarSlett
  6. Heisan
    Glade bilder og energi til oss lesere også!
    Takk for boktipset! Kjente jeg fikk lyst på denne boka. Herlig med tallerkenhylle i stadig endring. Tror jeg må skjerpe meg litt der og bytte litt mer på. Det er jå så moro å hvile øynene på nye fargekombinasjoner.
    Masse god bedring til deg og poden!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  7. Inspirerende bilder i dag også :D
    God bedring til dere :)
    Klem!
    Amalie

    SvarSlett
  8. FANTASTISK tallerkenhylle!!! Likte ALT ved den, og spesielt alle de flotte mumikoppene dine:) ... nå fikk jeg også lyst på gul tallerkenhylle..
    God bedring!
    klem

    SvarSlett
  9. Aaaw, mumikopper, jeg synes de er så skjønne, gjør seg i interiøret! :)

    SvarSlett
  10. heihei
    sperskjønne bilder med masse energi - herlig!
    takk for boktipset, den fikk jeg lyst på!
    ..og masse god bedring til deg & lillebror!
    moaklem

    SvarSlett
  11. FOR en bok - til å spise opp :)

    Digger tallerkenhylla di! Kul farge!!

    SvarSlett
  12. Ah...goood bedring til deg og småen!! God søndagskveld! - her syes det:-)

    Klem

    SvarSlett
  13. Ja! Mums til folket, heeeeelt enig :-) Veldig fint å male tallerkenhylle knall gul! Håper dere blir snart friske. Imens må dere jo benytte sjansen til så mye MUMS som mulig. Det er nemlig helt lov når man er litt syk.

    Ha en fin kveld! Hilsen fra Mollie

    SvarSlett
  14. Så herlig å komme til bloggen din igjen. Du har så lekre bilder og tekst. Ja, måtte bare si det igjen.

    Og den boka, den står på ønskelista mi også.
    Herlig bok!

    Ha fortsatt en fin kveld, venn.

    SvarSlett
  15. Ah, nok en bok til ønskelisten min...Den ser rålekker ut!Og ojojojoj for noen bilder du har i innlegget under her, helt fantastisk:)
    Masse god bedring til deg, håper du blir raskt frisk:)

    SvarSlett
  16. Super billeder du har på dine fine blog, love it:-)
    Kig endelig forbi min hjemmeside, www.kindbynature.dk
    Hej hej

    SvarSlett
  17. Hei,

    Vi liker veldig godt din blogg hvor du med stor iver skriver om interiør og andre interesser. I denne forbindelse vil vi sette stor pris på om du kunne tenke deg å stå på vår blogger outreach liste om dette og tilsvarende tema.

    For tiden holder vi blant annet på med en konkurranse hvor man kan vinne en Quooker – den kokende vannkranen (se www.quooker.no for mer info om produktet). Hvis du kunne tenke deg å stå på denne listen, vennligst kontakt Erik Sørflaten på erik.sorflaten@no.mslworldwide.com

    På forhånd takk.

    Med vennlig hilsen
    Erik Sørflaten

    SvarSlett
  18. Uffameg - så utruleg kjedeleg med omgangssjuke! Håpar det går fort over!

    Det raude stoffet eg brukte til julestrømpa, er fiks ferdig med trykk på! Frå Stoff og Stil - enkelt og greit! Syns det er kjempefint, har brukt det til blant anna veske og vimplar før, diggar det grafiske i kontrast til pastellar og anna..:-)

    Klem

    SvarSlett