fredag 15. oktober 2010

Tøysedikt og fine illustrasjoner

En gang i måneden er vi på biblioteket. Ungene har stor appetitt på bøker, men liker repetisjoner (som unger flest antar jeg) og da er 1 mnd passelig lånetid synes vi. Av og til kommer jeg over bøker som fanger interessen min ekstra mye. Denne boka har fantastiske illustrasjoner i lino og collager, laget av Inger Lise Belsvik. Spesielt to-åringen min likte disse godt. Veldig moro synes jeg også det er å lese dikt/vers for ungene. Denne boken er fyllt med barnlige og fine tøysedikt som fenget både storebror og vesla godt. Diktene er foresten skrevet av flotte Halldis Moren Vesaas og Tarjei Vesaas (boken er utgitt på Samlaget). Jeg anbefaler denne jeg, rett og slett!

Nå nærmer det seg trekning av blogglotteriet her hos meg. Men det er fortsatt tid til å hive seg med om du ikke allerede har gjort det! Da må du i så fall legge igjen en kommentar HER.

Ha en fin fredag så lenge!

7 kommentarer:

  1. Så gøy å finne nye favorittbøker!
    Har jeg huska å tipse deg om Bukkene Bruse i Badeland? Den er veeeldig populær her i heimen! Morsomme illustrasjoner i den og, pluss en morsom vri på eventyret som fenger ungene noe veldig :)
    Ha en herlig fredag, snuppa!
    klem fra meg

    SvarSlett
  2. I like very much the typography of the pictures of this book... and this black tree with these little red birds are very beautiful ! Thank for sharing :)

    SvarSlett
  3. Takk for tips !!
    Nydelige bilder.Vi har også fast tur til biblioteket en gang i måneden, skal huske denne boken til neste tur.
    Ha en fin helg !!
    Cecilie

    SvarSlett
  4. Boken ser veldig fin ut:)

    I morgen drar familien vår på biblioteket... vi liker lørdagen med følgende gullrekke: Svømmehallen, bibliotek og café besøk, gjerne i følge med gode venner!

    Ønsker deg og dine en god lørdag:)

    SvarSlett
  5. Dette var fine linosnitt! <3 Takk for boktips. :) God helg!

    SvarSlett
  6. Så fine illustrasjoner. Har ikke sett denne boken før, men skal ha den i minnet neste gang.
    Ha en fin helg.
    Klem

    SvarSlett
  7. Såg ut som en herlig bok! Her er det åpning av nytt bibliotek. Det skal være spennende program fremover, så vi får se om vi får med oss litt av det. Håper det!

    SvarSlett