onsdag 16. juni 2010

Eplekjekke puter

I dag har jeg gjort ferdig et puteprosjekt fra helgen. Min minste har akkurat flyttet ut av sprinkelsenga. Litt uvant ennå, men veldig stas må vite! En kveld hørte vi et rabalder, da var hun rullet ut og lå hjelpeløst UNDER senga. Her må det gjøres noe, tenkte mamman. Derav mitt lilla puteprosjekt. Avlange puter ble kjøpt inn på IKEA og putetrekk sydd. Jeg er absolutt ingen erfaren syerske, men har lært et par triks av min mamma som er nettopp det. Det er hun som har gitt meg symaskin og truet meg med husmorskolen i tidligere år ;-) Putene ble sydd med bånd i sidene, slik at de kan knytes fast.

Rakk en tur innom Stoff&Stil i dag også. Grønne epler hoppet frem og ville bli med hjem. Det var ikke meg i mot. For et morsomt stoff, rimelig var det også! 2.5 meter ble til romdekorasjon på barnerommet. Her går fargene i turkis, grønt, hvitt og lilla. Men nå, tilbake til symaskina. Har fått blod på tann. Nå er det lillebrors dynetrekk som skal kreeres. Ble inspirert av denne lekne damen i dag og ser for meg litt sjablong/stempling også. Ha en fin kveld videre!

5 kommentarer:

  1. Wiiiieeee vilken färgstark och ljuvligt härlig blogg, så fina foton och personlig stil... i like... Gillar gula hyllan, jag som är inne i en gul period...''

    Ha de gottit

    kram josse

    SvarSlett
  2. Flotte puter! Og det eplestoffet var bare helt herlig! Må gjerne skaffe meg det jeg også! :)

    SvarSlett
  3. Sjå det - finfin sydame! Lure puter!

    Me fekk ein mjuk overgang for treåringen vår, frå sprinkelseng til fin vokseseng frå Fretex. Det var ho strålande fornøyd med. Men er me på tur, og ho blir lagd i vanleg seng, går det ikkje lenge før me høyrer "boms" i bakken...

    Herleg eplestoff - eg hadde kome heim med det same dersom dei hadde hatt det her..*litt misunneleg..* :-)

    Takk for linken til meg - så kjekt!

    SvarSlett
  4. HEI

    Så god mamma du er, det var virkelig lurt!
    Fine bilder du tar, det ble nok koselig å ligge i den senga nå kan jeg tro. Spennende blogg - denne her må jeg nok følge! Fin- fint!

    Med vennlige hilsner Mumsi - Med et lekent sinn

    SvarSlett